Dag 6: Van Zweden naar Denemarken

28 februari 2015 - Norrköping, Zweden

Gistermiddag waren we redelijk op tijd in ons hotel. De spa in het hotel was helaas al volgeboekt, dus zijn we meteen op zoek gegaan naar een spa in de buurt. In Norrköping was een spa met zwembad. Daar hebben we heerlijk ontspannen en zoals mannen op middelbare leeftijd betaamt, natuurlijk de wildwaterbaan en glijbanen onveilig gemaakt voor de jongere kinderen die daar aanwezig waren. Nadat wij daar tien minuten aan het glijden waren, hebben we ook geen kinderen meer gezien. Heel vreemd!

Vandaag hebben we iets langer geslapen en waren we rond 9.15 uur weer op pad. Voor die tijd hebben we nog even uitgebreid ontbeten.

Er was toevallig net een conferentie van de Zwødse Veringångg vån Hüsvrøwe in het hotel. Hoewel 99% van de populatie de muurproef (veelgebruikte zweedse test bij sollicitaties, waarbij de kandidaat wordt aangenomen als bij het rechtop met de ogen dicht naar een muur lopen de borsten de muur eerder raken dan de voeten) en de elandproef (dit lichten we niet nader toe) niet kon doorstaan.

Voordat we vertrokken heeft Jan Jaap nog even zijn ochtendrituelen en transcedente meditatie gedaan.

Jan Jaap in transcedente meditatie vanochtend, na zijn ochtendrituelen

Daarna gingen we onderweg vanuit Norrköping in Zweden naar Maribo in Denemarken. Onderweg kwamen we diverse collega carbage runners tegen (zie ook bij de foto's).

OnderwegOnderwegOnderweg

Voorlopig moesten we eerst nog wat uurtjes sturen over de Zwødse Øtovägen.

Bij aankomst in het hotel hebben we de sauna meteen aan laten zetten. Een uur later zaten we in de sauna. Jan Jaap heeft het voor het eerst in zijn leven langer dan 7 minuten volgehouden in de sauna. Ik meen te hebben gezien dat hij het zelfs leuk begon te vinden, maar dat kan natuurlijk ook met mijn gezelschap te maken hebben.

's Avonds zijn we uit eten geweest bij een soort pizzeria, die werd gerund door een Nederlandse Deen van allochtone afkomst. Ja, inderdaad, vreemde combinatie. Het eten was lekker en de pul bier van 0,75 liter ook! Terug in het hotel zijn we meteen gaan slapen, want morgen weer vroeg op. Onze vrouwen hebben al laten weten écht niet langer meer zonder ons te kunnen. (Of zouden ze dat zeggen om ons een goed gevoel te geven en vinden ze het juist heerlijk rustig zonder ons om zich heen?)

Om het verhaal van vandaag af te sluiten. Zelden heb ik zo'n ongebreidelde territoriumdrang gezien als bij Rene. In nagenoeg ieder gehucht in Denemarken, Zweden en Noorwegen heeft hij zijn geurvlag uitgezet. Manneke Pis op vakantie hoor. Ongegeneerd liet hij zijn broek zakken. Nadat er wederom een geschikte boom was gevonden, hebben we, als een vreugdedansritueel, er met de auto 2 rondjes om de boom gedraaid. Vanzelfsprekend met behulp van de handrem.

1. Hester:
    28 februari 2015
    GA DOOR! Ik lees dit met veel plezier!
    Voorzichtig aan hè, bij bergtochten is de terugtocht ook het meest riskant... X
  2. René K:
    Thanks. Komt goed Hester! X
  3. Geert Beuving:
    28 februari 2015
    en hoe zit het dan met de Zwødse Krønen test?
  4. Marco:
    28 februari 2015
    Iedere dag wordt mijn miserabele bestaan weer opgevrolijkt door jullie stukje...dus ga door
  5. René K:
    28 februari 2015
    @Geert. Wij zelf niet zozeer, maar Ågnetha en Ìngå hebben de Zweedse Kreuntest zeer goed doorstaan.

@Marco. Wij zijn blij dat onze verhalen dan het lichtpuntje van jouw dag zijn. ;-)
  6. Jeanette:
    28 februari 2015
    Ja hoor wij lezen het. Hier in het lage noorden ook graag
  7. Bert:
    28 februari 2015
    Jullie moeten een boek schrijven ☺
  8. René K:
    28 februari 2015
    Je brengt ons wel op een idee Bert. ;-)
  9. René K:
    28 februari 2015
    @Jeanette. Goed om te horen! Groeten uit het hogere Noorden.
  10. Johan & Henriette:
    1 maart 2015
    Renee schaamt zich nergens voor..... haha
  11. René K:
    1 maart 2015