Dag 5: De laatste dag van de carbage run ...

27 februari 2015 - Norrköping, Zweden

Gisteravond was het erg gezellig in de sporthal. We hebben met veel leuke mensen gesproken in de sporthal en buiten op de parkeerplaats.

Gisteravond. De disco auto van een mede carbage runner bij de sporthal.

We hadden vooral veel lol met een zooitje Belgen. We hebben ze flink onder de tafel gedronken ;-) Onze drankvoorraad is gisteravond danig geslonken, om niet te spreken van een vrijwel uitgeputte voorraad. Geen goed nieuws, aangezien de drank hier erg duur is.

Vanochtend vroeg werden we wreed gewekt op de slaapzaal, door lawaaiige collega runners. Aan hoofdpijn geen gebrek! We hebben ons opgefrist en zijn meteen op pad gegaan. We waren zelfs te vroeg bij de start, waardoor we nog een kwartier moesten wachten, voordat we met de route in de hand konden vertrekken. Onderweg hebben we eerst koffie gedronken en later ontbeten. Onderweg was het iets minder mooi dan de afgelopen twee dagen. We hebben nog wel twee jongens geadviseerd met onze technische kennis. Hun katalysator was verstopt en hun 2.5 TDI maakte het geluid van een sneue brommobiel. Met onze hamer hebben ze het euvel snel verholpen (een hamer is toch ook overal goed voor!) Eén deel van de route was erg gaaf, daar waren sneeuwkettingen verplicht.

De sneeuwkettingen moeten er om. En het was bepaald niet overbodig!We hebben de klus geklaard.

Helaas waren twee wegen afgesloten, omdat die zelfs met sneeuwkettingen niet begaanbaar waren. Hierdoor hebben we vandaag twee gave stukken gemist, wel heel erg jammer, maar natuurlijk gaat de veiligheid voor. Zodra er maar ergens een gelegenheid was om toch nog een glad weggetje mee te pikken, hebben we dat gedaan. De wegen die we later hebben gereden werden namelijk steeds minder leuk. We zakten verder af naar beneden en het werd steeds warmer. Onderweg zijn we ook een aantal keer van de weg af gegaan voor een half uurtje slip en grip. De handrem en de banden hebben het vandaag zwaar te verduren gehad.

We zijn nu aangekomen bij ons hotel bij Norrköping. Een hotel met spa die echter vanavond al was volgeboekt, helaas. Dus gaan we zo op pad naar een grote spa in de buurt. Daar gaan we straks nog even lekker zwemmen en ontspannen. Daarna is vanavond om 21:00 uur de prijsuitreiking en vervolgens nog een feestje.

Morgenochtend beginnen we dan aan de terugreis, waarbij we nog een keer overnachten in Maribo. Morgen meer!

1. Hester:
    27 februari 2015
    Gaaaaaaaf om te lezen!!! Geniet er nog ff van!
  2. Bert:
    27 februari 2015
    RTL 4 heeft jullie ook ontdekt! !
  3. Johan Kiekebos:
    27 februari 2015
    Knap werk, jullie doen het toch maar even.
    Voorzichtig op de terugweg.
  4. René K:
    28 februari 2015
    Doen we zeker. Nu onderweg naar Maribo. Liefs van Team Top Gier ;-)