Dag 3: Inderdaad spektakel. Onze eerste crash is een feit.

25 februari 2015 - Trondheim, Noorwegen

Om te beginnen, vandaag was een geweldige dag en het lang verwachte spektakel was vandaag volop aanwezig. Eerst wat spelen met de handrem onderweg, waarna we hopeloos vast kwamen te zitten in een berg sneeuw. Gelukkig hebben achterop komende carbage runners met een 4WD ons weer vlot getrokken.

Verderop moesten we ineens een noodstop maken doordat een vrachtwagen uit de tegenovergestelde richting ineens de bocht om kwam. De beste optie was wederom de sneeuwwal op te zoeken. We remden door de auto langs de sneeuwwal te sturen. Een spectaculair snelle stilstand was het gevolg. Zelfs de plaatselijke bevolking was onder de indruk. Maar het mooiste moest nog komen.

Een paar uur later reden we nietsvermoedend op een recht stuk weg, met een gangetje van ruim 100 kilometer, triomfantelijk over de besneeuwde wegen. Ineens, uit het niets, raakten we in een slip. In eerste instantie konden we deze slip, vanzelfsprekend, prima opvangen, maar toen ging het mis. We begonnen te draaien en maakten een prachtige 360 graden draai, nadat we zowel van voren als van achteren de hoge sneeuwwallen langs de kant hadden geraakt. Laten we zeggen, een dubbele rietberger! De sneeuw zat overal: op het dak, rond de trekhaak en achter de nummerplaten. Nadat we van de eerste schrik waren bekomen, hebben we de auto geïnspecteerd en je zult het niet geloven, geen schrammetje, geen deukje, helemaal niets aan het handje. We hebben nu volop respect van onze mede carbage runners. ;-)

Verder was het vandaag een heerlijke dag, met prachtige natuur en geweldige wegen door ongerepte sneeuw. Het weer was geweldig, neerslag en zon wisselden elkaar af. We kijken terug op een zeer geslaagde dag. Zie de foto's en de video's en vanuit Trondheim zeggen we, tot morgen beste vriendjes en vriendinnetjes.

De route en opdracht in ontvangst nemenEven genieten van het mooie uitzicht onderwegCarbage runnersOnze auto en die van een aantal collega carbage runners

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Andre:
    25 februari 2015
    hier zijn toch wel onboard beelden EN geluid van!?
  2. Maria:
    Wauw!
  3. René K:
    25 februari 2015
    Nee André. Helaas stond onze dashcam niet permanent aan, om opslag te besparen. Daar hebben we ook wel spijt van, was ontzettend leuk geweest.
  4. Jolle Wind:
    25 februari 2015
    Hoho, doen jullie wel voorzichtig met de auto?
    Gaaf, misschien ook wel iets voor mij, heb al een barrel.
    Succes mannen!
  5. René K:
    25 februari 2015
    @Jolle: Haha. We behandelen de auto goed en de auto ons ook vandaag, gelukkig! ;-) Maar het is en blijft een barrel (niet zo leuk om over jouw auto te horen denk ik? ;-) ). Met je eigen auto is het niet verstandig om deze route op deze manier te rijden hoor.

De carbage run is echt heel erg gaaf. Dus zeker een aanrader om mee te doen.
  6. Johan Kiekebos:
    26 februari 2015
    Dit is wel even schrikken als je dit allemaal leest, maar alles is gelukkig goed afgelopen.
    Het is dan waarschijnlijk ook een lange dag geweest en hoe gaat het met de kou.
    Knuffel van ons en hopen dat dag 4 beter zal verlopen.
  7. Bert en Truus:
    26 februari 2015
    Jammer dat we de beelden niet live hebben kunnen zien. We weten nu al waar de komende tijd over gepraat zal worden. Nog een paar fijne dagen toegewenst.
    Groetjes
    Bert en Truus
  8. Johan & Henriette:
    26 februari 2015
    Dat blijft een mooi verhaal.......
  9. Lisette:
    26 februari 2015
    Och en alles is goed gegaan. Wat een onwijs goed verhaal Top
  10. Geert Anne en Hennie:
    26 februari 2015
    Geweldig mooi man, dat er niets aan de auto is verbaast me niet , de volgende auto prive een Volvo zeker. groet van een Volvo rijder . En rustig aan verder kan ook anders aflopen genieten maar.
  11. Jolle Wind:
    26 februari 2015
    Mijn huidige auto voldoet ook aan de barrel criteria :-) als ie stuk is koop ik gewoon weer een andere
  12. Jeanette:
    28 februari 2015
    Geweldig zeg wat een verhaal